Ano, známe to – léta bez větších změn fungující firma, která jakž-takž zvládá držet krok s konkurencí, protože Maruška z obchodního včas vylepila akční plakátek na vrata „Jen tuto sobotu a jen za polovic…“

Co by se muselo změnit, co vás doslova „nakopnout,“ abyste se podívali pravdě do očí a začali na sobě makat jako společnost 21. století? Proč všechno pečete na kolenou, když existují dostupné info prostředky pro úplně každou firmu? O tom, že vás zviditelní a vnesou do vašeho mumraje klid, řád a nové klienty, nemluvě! Pochopitelně až po řádné bouři auditu od nás.

Proč tedy vlastně začít komunikovat na sociálních sítích? Jednoduše proto a protože:

  • bez toho už to dneska prostě nejde
  • to vážně potřebujete
  • i když se bráníte, nevíte si s tím rady a bojíte se toho, podvědomě to chcete

Sociální sítě jsou média, kde dnes již každý druhý člověk tráví spoustu svého času. Tzn., že ho ovlivňují v rozhodování, potřebách i přáních. Takový web, když se dobře postaví i s e-shopem, anebo Facebook, když se skvěle spravuje, Instagram, kampaně a soutěže, které osloví a přilákají promyšleným zpracováním další a další lidi – vaše budoucí partnery, klienty či fanoušky… Dnes už vážně nikdo není zvědavý na nevyžádané a otravné telefonáty a e-maily zoufale shánějící kšeft…

Existují 3 způsoby, jak komunikaci na těchto médiích zařídit:

  1. Můžete se o to pokusit sami vlastními silami. K tomu potřebujete ovšem mimo jiné spoooustu času… Pokud se rozhodnete pro absolvování X-odborných kurzů a školení, vzniknou vám další náklady, a ve výsledku dennodenní tlak na to, abyste zůstali v obraze a stíhali nad rámec své práce i „krmit“ sociální sítě svými nápady a zpracovávat jejich odezvu. Zástupnost v tomto případě netřeba více rozebírat, že?!
  2. Pořídit si vlastního marketéra. Ten by měl být něco jako lékárník z reklamy na síť lékáren Dr. Max: ovládat IT, grafické programy, marketing, psychologii i bravurně češtinu. Nevýhodou jsou jeho měsíční náklady. Ty budou ovšem o to vyšší, pokud něco z výše uvedeného neovládá, a tudíž bude nucen část práce dále zadávat externě…
  3. No a pak jsme tu my. Respektive outsourcing. Brrr, děsné slovo. Hezky česky řečeno – přehodíte práci i odpovědnost na někoho jiného. Výhodou je předání práce odborníkům za měsíční paušál, třeba. Tzn., jak by řekl Angličan: „No stress“ a „nohy v teple,“ dodáváme my. Nás totiž tahle práce opravdu baví a máme na jednotlivé věci specialisty, které nic nerozhodí a se vším se popasují. Proboha – za ty roky, co to děláme, to přece ani jinak nejde…

Už víte, proč a jak komunikovat na sociálních sítích?