Nový logotyp libochovického zámku byl přímo loženej klíč. Nejprve přišlo na řadu vytvoření náčrtů. První vycházel z loga správce zámků – Národního památkového ústavu, jehož emblém byl nahrazen tvarem vycházejícím z části půdorysu zámeckého parku. Druhý návrh ikonizoval nejdůležitější, tedy východní stranu budovy, což se projevilo jako problematické. Tento styl funguje dobře především u symetrických staveb. Vítězným návrhem se stal symbol vycházející z barokního sgrafita na fasádě zámku.
Psaníčko připomínající přesýpací hodiny, či motýlka – jak chcete – se do mé paměti vrylo již při prvních návštěvách zámku, které jsem absolvoval v dětství jako žák základní školy v Černčicích. Pokud si vybavím libochovický zámek, v hlavě se mi zjeví právě tato sgrafita umístěná pod okny. Nic jiného v tomto případě nemůže fungovat lépe.
Jan Petržilka, autor logotypu
Zámek v Libochovicích můžete navštívit od dubna do října, otevírací dobu najdete na webu.
Grafické studio ADART navrhlo také veškeré tiskoviny a reklamní předměty jako trička, vesty
KLIENT
Národní památkový ústav
ROK REALIZACE
2021
GRAFICKÝ DESIGN
Jan Petržilka